Boj s nelegálnymi billboardmi
Bratislava by mala zredukovať počet existujúcich billboardov na území mesta a stanoviť jasné transparentné pravidlá pre umiestňovanie reklamných nosičov. Myslí si to primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik, ktorý aj v súvislosti s týmto zámerom rokoval
„Nekoncepčné rozmiestňovanie nosičov vonkajšej reklamy, problémy spojené s existenciou viacerých čiernych, nelegálnych reklamných zariadení na pozemkoch bratislavskej samosprávy chce súčasné vedenie mesta riešiť za aktívnej spoluúčasti podnikateľských subjektov, ktoré v tejto oblasti pôsobia a v úzkej spolupráci s jednotlivými mestskými časťami,“ uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Podľa Ftáčnika je prvým dôležitým krokom spracovanie komplexného „passportu reklamných zariadení“ nachádzajúcich sa na území slovenskej metropoly. Pri jeho spracovaní by mali so samosprávou spolupracovať takmer všetky reklamné spoločnosti. Tie v priebehu septembra poskytnú informácie o ich zariadeniach s podrobnými GPS súradnicami.
„Následne na základe presnej identifikácie jednotlivých zariadení pristúpi mesto v spolupráci so stavebnými úradmi bratislavských mestských častí k odstraňovaniu reklamných zariadení, ktoré stratili povolenia, alebo boli postavené načierno,“ vysvetlil Andrassy.
Bratislavský magistrát chce zároveň pripraviť pravidlá pre umiestňovanie nosičov vonkajšej reklamy na území hlavného mesta. Tie by mali stanoviť napríklad maximálny formát reklamy pre jednotlivé lokality, definíciu technológií či minimálneho nájomného. „Samospráva už začala v letných mesiacoch s odstraňovaním reklám, ktoré v rozpore s pravidlami umiestňovali rôzne spoločnosti na cestné viadukty a bratislavské mosty,“ dodal Andrassy.
Zdroj: TASR