Dočkáme sa jednotného parkovacieho systému v meste? Väčšina mestských častí chce podporiť novú parkovaciu politiku
Rokovania o nastavení pravidiel jednotnej parkovacej politiky v Bratislave pokračujú. Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal zvolal včera pracovné stretnutie starostov a zástupcov všetkých mestských častí. Väčšina mestských častí vyjadrila jednotnej parkovacej politike podporu.
„Je našou ambíciou, aby sme jednotnú parkovaciu politiku prijali do začiatku roku 2016 tak, aby sme ju technicky stihli zaviesť do začiatku predsedníctva SR v Rade EÚ aspoň v mestských častiach, ktoré majú s parkovaním najväčšie problémy," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal po rokovaní.
„Mestská parkovacia politika nie je o peňažnom príjme. Je určená na reguláciu dopravy s cieľom spraviť poriadok v uliciach mesta – skvalitniť verejný priestor. Obdobný princíp dnes uplatňujú takmer všetky európske mestá. Preto ju chceme prijať čo najskôr," doplnil primátor.
Ako nás informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová, pracovná skupina, ktorá sa na tému parkovacej politiky stretávala už od mája 2015, pripravila návrh všeobecne záväzného nariadenia a zmeny Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy, ktoré definujú zásady jednotných parkovacích pravidiel v meste.
Tieto dokumenty majú teraz možnosť pripomienkovať jednotlivé mestské časti, následne bude materiál predložený na rokovania poslanecného grémia, Mestskej rady Bratislavy a miestnych zastupiteľstiev v jednotlivých mestských častiach. Jej finálnu podobu schváli mestské zastupiteľstvo.
Prečítajte si tiež: Petržalka si povedala dosť! Problém s parkovaním vyrieši po svojom. Platiť majú cezpoľní aj rezidenti
„Chceme ísť smerom, aby mohli mestské časti komplexne zaviesť jednotný systém parkovania na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy, teda aj na komunikáciách, ktoré sú v správe hlavného mesta“ vysvelila princíp fungovania hlavná dopravná inžinierka Tatiana Kratochvílová. „Prevádzkovať parkovaciu politiku bude tak v každej mestskej časti vždy mestská časť na celom území. Systém musí byť totiž prehľadný a s jasnými pravidlami,“ dodala.
Na základe predošlých rokovaní nebola myšlienka jedného prevádzkovateľa parkovacieho systému v rámci celého mesta priechodná, väčšina mestských častí vyjadrila vôľu mať kontrolu nad parkovaním na svojom území.
To znamená, že každá mestská časť si bude vyberať prevádzkovateľa parkovania na svojom území, pričom bude rešpektovať spoločné zásady parkovacej politiky – minimálnu a maximálnu cenu za rezidenčné parkovanie, rezidentské karty budú mať jednotný vizuál, mesto bude centrálne spravovať evidenciu ich vydávania a pod.