Magistrátny Front Office - Služby občanom
Bratislavský Front Office vybavil v uplynulom roku viac ako 3-tisíc mailových podnetov a takmer 480-tisíc úradných podaní. Zároveň zaevidoval 451 žiadostí, ktorými Bratislavčania požadovali sprístupnenie údajov na základe zákona o slobodnom prístupe
Najviac podaní týkajúcich sa slobodného prístupu k informáciám súviselo s predajom, resp. nájmom mestského majetku. Samospráva hlavného mesta poskytuje Bratislavčanom na jednom mieste tiež služby spojené s overovaním podpisov či listín, pričom v roku 2011 bolo pracovníkmi magistrátu overených 9.189 dokumentov.
**Kancelária prvého kontaktu Front Office je situovaná v priestoroch bratislavského magistrátu na Primaciálnom námestí. Odborní zamestnanci kancelárie zabezpečujú každý pracovný deň priamy kontakt medzi verejnosťou a predstaviteľmi samosprávy, poskytujú základné informácie týkajúce sa sociálnej oblasti, životného prostredia či dopravy. V priestoroch Front Office má verejnosť k dispozícii počítač s internetom a Bratislavčania môžu tiež priamo v kancelárii prvého kontaktu využiť kopírovacie služby. **
Front Office / Služby občanom využívali Bratislavčania v roku 2011 najčastejšie na riešenie otázok, ktoré sa týkali možností získania mestského, nájomného bytu. V oblasti životného prostredia boli evidované podania súvisiace s existenciou čiernej skládky či žiadostí o poskytnutie zľavy za odvoz komunálneho odpadu pre viacdetné rodiny. Pre rok 2012 budú v kancelárii prvého kontaktu posilnené útvary, ktoré riešia bytovú otázku ľudí žijúcich v reštituovaných domoch. Samospráva upozorňuje žiadateľov, že do 31. marca t.r. musí dôjsť k vypovedaniu zmluvy a najneskôr do 30. septembra t.r. musí dotknutá osoba požiadať bratislavský magistrát o poskytnutie bytovej náhrady.
Zdroj: Magistrát Bratislavy, Ľubomír Andrassy