Neuveríte! Práce na Starom moste sa posunuli vpred
Dnes sa na Starom moste uskutočnil ďalší kontrolný deň, ktorý ukázal vedeniu mesta v akom stave sa rekonštrukcia a vybudovanie prvej etapy nosného systému hromadnej dopravy do Petržalky nachádza. Predstavte si, že za posledný mesiac sa stavebné práce posunuli vpred.
Výstavba nosného systému mestskej hromadnej dopravy je rozdelený na tri oblasti, konkrétne sa jedná o budovanie na petržalskej strane, samotný Starý most a v neposlednom rade rekonštrukcia Štúrovej ulice a Šafárikovho námestia. Podľa kompetentných, ktorý dnes vykonali na stavbe kontrolu, došlo za posledný mesiac vo všetkých oblastiach k viacerým posunom.
„Práce sa konečne hýbu. Dôkazom toho je aj prvý segment mostovej konštrukcie, ktorý môžu už občania v týchto dňoch na petržalskej strane Dunaja vidieť,“ vyjadrila sa Tatiana Kratochvílová, hlavná dopravná inžinierka mesta.
Presmerovanie lodnej dopravy
Práce sa pohli aj na výstavbe samotného mosta. Z Dunaja bol odstránený posledný štvrtý pilier. Zároveň sa vystužuje jeden z pilierov, ktorý bude strategický kvôli neskoršiemu vysúvaniu mostovej konštrukcie. V záverečnej fáze je aj dokončenie druhej montovne, čo pomôže k rýchlejšiemu montovaniu dvoch mostových konštrukcií súčasne.
Prečítajte si tiež: Nový Starý most je v sklze. Poskladáme sa všetci na 70-miliónovú rekonštrukciu?
Od pondelka sa presmeruje lodná doprava do druhej dráhy, pretože sa začne so stavbou nového piliera. Napreduje sa aj na Štúrovej ulici. „Začali sa zakladať trakčné stožiare a dokončovať vodovodné prípojky. Po položení káblov sa ihneď začne s úpravami chodníkov na jednej strane Štúrovej ulice. Na Šafárikovom námestí sa podarilo vyriešiť problém s kolektorom,“ informovala hovorkyňa mesta Ivana Skokanová.
Petržalská strana bez meškania
Na Petržalskej strane pokračuje výstavba bez vážnych problémov. Dokončuje sa estakáda na Einsteinovej ulici a podložie pre električkové koľaje.
Primátor neustále rokuje o zmluvných záležitostiach so zhotoviteľom tak, aby sa termín stihol. „Ja urobím všetko pre to, aby sme termín stihli a most tu do konca roka stál, pretože v opačnom prípade by to bola pre mesto finančná katastrofa,“ vyjadril sa už viackrát primátor Nesrovnal.
Predseda poslaneckého Pravicového klubu a šéf dopravnej komisie Jozef Uhler to nevidí až tak ružovo. Podľa neho stavba nabrala sklz desať týždňov iba od septembra minulého roka.
Na jeseň sa totiž harmonogram upravoval po tom, čo práce stáli pre podozrenie, že pod hladinou Dunaja sa nachádzajú nevybuchnuté míny. „Za štyri mesiace teda stihol dodávateľ meškať s prácami 2,5 mesiaca. To je úplne hrozivé,“ doplnil Uhler.
Primátor okamžite po vymenovaní do úradu začal riešiť tento pre mesto veľmi dôležitý projekt. „Vzhľadom na absentujúce manažérske zručnosti predchádzajúceho vedenia bol tento finančne náročný projekt v zlom stave a preto sme museli konať okamžite,“ povedal primátor po prvom kontrolnom dni v januári.
Museli sa tak prijať viaceré opatrenia. Napríklad zriadenie druhej montovne, od marca je naplánovaná trojzmenná prevádzka a na stavbe je stály dozor zo strany mesta. Primátor vymenil aj hlavného dopravného inžiniera Bratislavy, Tibora Schlossera nahradila Tatiana Kratochvílová.
Prečítajte si tiež: Kauza Starý most: Prestavba nie je v sklze iba niekoľko týždňov, sú to mesiace, tvrdí šéf dopravnej komisie Jozef Uhler
Zdroj foto: Hlavné mesto Bratislava