Nová linka MHD spojí Petržalku s Mlynskými nivami. Nahradí obyvateľom sídliska 95-ku?
Nová linka nadviaže na skrátenú linku 95, ktorá spájala ešte nedávno Petržalku so Starým Mestom. Skúšobná prevádzka potrvá tri mesiace.
Bratislavskú Petržalku môže od mája spájať s autobusovou stanicou na Mlynských nivách nová autobusová linka MHD. O jej schválenie na skúšobné obdobie troch mesiacov dnes požiadalo primátora Bratislavy Iva Nesrovnala mestské zastupiteľstvo. Táto linka má plynulo naviazať na skrátenú linku 95, ktorá spájala ešte nedávno Petržalku so Starým Mestom.
Z Petržalky na Nivy
Trasa novej linky MHD je navrhovaná v trase Bosákova, Most Apollo, Košická, Mlynské nivy, Karadžičova, Landererova, Košická, Most Apollo, Einsteinova, Krasovského a Jantárova cesta. Počas troch mesiacov jej skúšobnej prevádzky by mala byť preskúmaná efektívnosť využitia linky cestujúcimi. Na základe nameraných dát sa rozhodne o jej definitívnej verzii a období prevádzkovania.
Poslanci tak reagovali na petíciu s takmer 3 300 podpismi za obnovenie pôvodnej trasy linky 95 na Šafárikovo námestie. Jej trasa bola totiž po otvorení Starého mosta a novej električkovej trate do Petržalky skrátená v druhej polovici júla po Muchovo námestie. Zastupiteľstvo petíciu zobralo na vedomie.
„Chceme Petržalčanom vyhovieť a hľadáme riešenie, ktoré by dočasne vyriešilo problém a zároveň by neznamenalo riziko pre záväzky mesta, čo si mesto na seba zobralo voči eurofondom pri realizácii prvej i druhej etapy električky do Petržalky,“ vysvetlil primátor.
Hlavné mesto sa chce obrátiť na ministerstvo dopravy, aby sa presvedčilo, že mu žiadne riziko spustením novej linky nehrozí.
Eurofondy v ohrození
„Linka nemôže byť paralelná k električke, lebo nám to nedovoľujú pravidlá čerpania eurofondov, ale jej trasa môže byť iným spôsobom vymyslená tak, aby sa z južnej strany Petržalky ľudia bez prestupu dostali na druhú stranu Dunaja,“ povedal mestský poslanec Oliver Kríž. Ten odovzdal na magistrát petíciu za obnovenie linky 95 v novembri 2016.
So zámerom novej linky neboli všetci mestskí poslanci stotožnení. Podľa Radoslava Olekšáka táto linka môže ohroziť čerpanie eurofondov. Navrhnuté riešenie podľa predsedu mestskej dopravnej komisie Jozefa Uhlera nie je v súlade s požiadavkou petície. „Ľudia chceli obnovenie linky na Šafárikovo námestie, nie na autobusovú stanicu,“ upozornil.
Poslankyňa Jarmila Tvrdá podotkla, že každá bratislavská mestská časť má v tomto smere isté problémy a požiadavky. „Keby nám mal Dopravný podnik Bratislava všetkým vyhovieť, tak sa nedoplatíme,“ skonštatovala.