RegioJet zvažuje odchod z linky Bratislava – Košice. Dôvodom sú stratové vlaky InterCity
Koniec komfortného cestovania na Slovensku? Spoločnosť RegioJet sa postarala o „boom“ vo vlakovej doprave, ktorý možno po roku zanikne. Dôvodom je nečinnosť ministerstva dopravy.
Onedlho je tu december a to znamená, že dôjde k zmene vlakových cestovných poriadkov. No najvýraznejšou novinkou možno bude, že spoločnosť RegioJet zruší linku na trase Bratislava – Košice.
Dopravca poukazuje na pokračujúcu nečinnosť ministerstva dopravy ohľadom riešenia dlhodobého poškodzovania firmy podnákladovými cenami v stratových vlakoch InterCity Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).
Koniec v polovici decembra
„Ak minister dopravy Ján Počiatek behom niekoľkých dní nevyrieši prevádzku stratových vlakov IC ZSSK, odíde RegioJet z vnútroštátnej vlakovej linky Bratislava – Žilina – Košice už v polovici decembra 2015. Celá zodpovednosť padá na plecia ministra dopravy, ktorý nechal štátom vlastnenú ZSSK konať protizákonne,“ hovorí majiteľ spoločnosti RegioJet Radim Jančura.
Prečítajte si tiež: RegioJet prepravil od januára vlakmi a autobusmi 5 miliónov ľudí
Jančurovi sa nepozdáva to, že ZSSK nemá žiadne iné príjmy než zo štátom dotovaných liniek a je jasné, že stratové vlaky IC ZSSK sú krížovo financované z dotovaných liniek. Je to nezákonné a striktne to zakazuje európska a aj slovenská legislatíva.
Podľa spoločnosti RegioJet by mali byť peniaze vynaložené na rast napríklad kvality prímestských vlakov, no namiesto toho sú financie vynaložené na to, aby ZSSK umelo znižovala ceny cestovného v stratových vlakoch IC a vytlačila konkurenčný RegioJet z trhu.
Zodpovednosť preberá Ján Počiatek
Ministerstvo dopravy vraj umožnilo ZSSK, aby vlaky IC jazdili za podnákladové ceny cestovného. Tým sa odštartovala cenová vojna medzi vlakovými dopravcami. Český súkromník požaduje, aby štát vlaky InterCity zrušil, alebo aspoň upravil ich ceny, či znížil počet spojov.
„Celá vec nás mrzí najmä s ohľadom na našich zákazníkov, u ktorých si spoje RegioJet získali obrovskú popularitu. Nemôžeme úspešne podnikať v prostredí, kde nie sú rešpektované zákony a štátom vlastnený dopravca robí s podporou štátu všetko preto, aby nás z trhu vyštval. Svojou nečinnosťou prevzal minister Počiatek plnú zodpovednosť za vyhrotenie situácie. V doprave by u zákazníkov mali vyhrávať dopravcovia s najnižšími nákladmi a s najvyššou kvalitou, pretože iba kvalitou priláka dopravca nových cestujúcich, ktorí dnes jazdia radšej autom. To je budúcnosť verejnej dopravy. Je to presne opakom toho ako postupuje slovenská vláda a minister Počiatek," dodáva Radim Jančura.
Na vyjadrenie ZSSK stále čakáme.
Prečítajte si tiež: RegioJet nasadzuje od júna na trasu Bratislava-Košice nočné vlaky