Stanovisko firmy EEI : Diskusia o parkovaní bola v Petržalke neodborná a emocionálna
Spoločnosť EEI, ktorá mala v bratislavskej Petržalke prevádzkovať nový parkovací systém, odstúpila od zmluvy. Tvrdí, že útoky na spoločnosť a znevažovanie jej dobrého mena či odbornosti už prekročili únosnú mieru.
Diskusia o parkovaní v Petržalke je podľa nej emocionálna a neodborná a v takejto atmosfére EEI nechce poskytovať služby. O parkovaní mali rokovať petržalskí poslanci.
„Za posledné týždne sme si vypočuli z úst takzvaných expertov na rezidentské parkovanie toľko nezmyslov a urážok, a prečítali a videli toľko mediálnych skreslení a zavádzania, že to nemá zmysel. Občania Petržalky si asi budú musieť na poriadok v parkovaní na svojom sídlisku počkať dlhšie,“ uvádza sa v stanovisku EEI.
Podľa EEI úspech akéhokoľvek systému rezidentského parkovania stojí a padá na miere akceptovateľnosti zo strany obyvateľstva, ktorá je do veľkej miery daná úrovňou a najmä obsahom diskusie, ktorú vedú zodpovední predstavitelia občanov.
V prípade Petržalky bol podľa EEI celý systém v diskusii natoľko dehonestovaný a znevážený, že miera jeho akceptácie zo strany obyvateľov by bola veľmi otázna.
„Našou prácou nie je viesť boj s poslancami, médiami či dokonca obyvateľstvom. My ponúkame funkčnú a v praxi overenú koncepciu, ktorá by problém s parkovaním v Petržalke vyriešila a najmä by vytvorila predpoklad na ďalšiu modernizáciu a optimalizáciu celého systému statickej dopravy v tejto rezidentskej zóne,“ tvrdí firma. „To všetko ale predpokladá, že sa budeme o tejto veci seriózne a najmä odborne rozprávať. A to sa v prípade Petržalky ani zďaleka nedeje.“
Spoločnosť, ktorá je dnes podľa jej slov najväčším operátorom parkovacích systémov na Slovensku, ďalej uvádza, že aj v iných mestách Slovenska bolo zavádzanie rezidentských parkovacích systémov vždy spojené so vzrušenou diskusiou, ktorá ale nikdy nenadobudla také absurdné rozmery ako teraz v prípade Petržalky.
„Diskusia, dokonca aj tvrdá diskusia, je normálna vec, pretože ľudia nikdy neveria novým veciam. Dnes si ale rezidenti systémy pochvaľujú, pretože ich chronický problém s parkovaním sa vyriešil,“ tvrdí firma EEI.
„V Bratislave to ale prekročilo únosnú mieru. Je nám to ľúto, ale dobré meno spoločnosti EEI už nemienime naďalej vystavovať urážkam zo strany ľudí, ktorí netušia, o čom parkovacie systémy sú, ako fungujú a najmä komu a ako slúžia,“ uzavrela firma.
Spoločnosť EEI tvrdí, že sa po zverejnení tohto stanoviska už nebude ku tejto otázke vyjadrovať.