Úspešnej podnikateľke sa spočiatku vysmievali, že predáva vzduch
Víťazke súťaže Podnikateľka Slovenska 2016, Julianne Hložek Grmannovej, sa o výnimočnosti produktu Oxywater podarilo presvedčiť aj zahraničie.
Úspešnú podnikateľku Juliannu Hložek Grmannovú k podnikaniu priviedla osobná, nie práve pozitívna, životná skúsenosť. Svoje skúsenosti s bojom o život dokázala pretaviť do produktu Oxywater, ktorý ocenili aj za hranicami Slovenska.
Práca a úspechy Julianny Hložek Grmannovej zaujali aj porotu prestížnej súťaže Podnikateľka Slovenska 2016, ktorej 17. ročník organizuje Slovak Business Agency. Súťaž je zameraná na ocenenie žien – podnikateliek, ktoré sa dali na neľahkú cestu podnikania a dokážu sa v silnej konkurencii presadiť na trhu.
Na vlastnej koži
Podnikanie je úspešné najmä vtedy, ak ste o službe alebo produkte na sto percent presvedčený. Myslí si to aj Julianna Hložek Grmannová, ktorá sa o sile kyslíka presvedčila pri liečbe jej onkologického ochorenia.
„Lekári mi diagnostikovali vysoké štádium onkologického ochorenia. Práve v nemocnici som dostala prvý impulz k štúdiu účinkov vysoko koncentrovaného kyslíka a bola tak „prinútená“ – vlastným záujmom o prežitie skúšať okrem klasickej liečby aj alternatívne možnosti. Bola to práve choroba, čo zmenila môj život,“ hovorí o svojej neľahkej ceste úspešná podnikateľka.
Straty a nálezy
„Kvôli chorobe som síce prišla o dieťa, ale dostala som šancu prežiť a vložiť všetku moju energiu do podnikania s tým, čo som vyskúšala na vlastnej koži. Po vyliečení som cítila, že musím ukončiť predošlú činnosť – maloobchody s bižutériou, lebo mi to prišlo jednoducho „neužitočné“ a povrchné. Teraz má podnikanie pre mňa iný rozmer, vkladám doňho moju osobnú skúsenosť a verím, že také isté benefity ako ja, môžu získať aj klienti,“ hodnotí zmenu vo svojom živote Julianna.
Skúsenosti z liečby podnikateľka zhmotnila v kyslíkovom centre, ktoré sa každoročne rozrastá o klientov, ktorí sa stali stálymi zákazníkmi.
Kyslíková klinika funguje už 8 rokov, pričom Julianna okrem riadiacej funkcie zastáva aj funkciu investora a kyslíkového terapeuta. „Po 4 rokoch podnikania v odbore kyslíkových terapií a práce v 1. kyslíkovom centre na Slovensku, v kyslíkovej klinike Oxyslovakia, som sa začala zaujímať o spôsoby, ako priniesť silne koncentrovaný kyslík takpovediac „so sebou“. Začala som intenzívnejšiu spoluprácu s mojimi českými partnermi v dovtedajších kyslíkových terapiách, a akonáhle sa im podarilo finalizovať technológiu, ktorá dokáže udržať vysoko koncentrovaný kyslík vo vode, začala som pracovať na vývoji slovenskej obchodnej značky Oxywater,“ vysvetľuje podnikateľka.
Technológiu chráni patent
Príprava produktu od prvotnej myšlienky (dostať do vody namiesto bežných 7 mg kyslíka na liter až 90 mg kyslíka na liter) do zhmotnenia obchodnej značky Oxywater trvala takmer 4 roky.
Technológia je dnes chránená patentom. Benefity pitia takto okysličenej vody uznala aj farmácia a od marca 2017 nájdete Oxywater tiež v lekárňach. Nápoj obsahuje 12-krát vyšší obsah kyslíka ako voda z vodovodu. Podnikateľka tak vytvorila jedinečnú kategóriu na trhu, zdravšiu náhradu energetických nápojov.
Nenechala sa odradiť
Ako podnikateľka úspešnej firmy musí stíhať všetko. „Osobný a pracovný život sa zrazu začnú prelínať. Pracovný život ovplyvňuje najmä môj osobný rast – musela som začať navštevovať jazykovú školu v zahraničí, aby som mohla viesť rokovania so zahraničnými partnermi, absolvovala som rôzne manažérske školenia, musela som cestovať a pochopiť procesy vo veľkoobchode a mnoho ďalších vecí,“ dodáva Julianna Hložek Grmannová.
Nadšenie priniesť niečo nové, nielen produkt, nielen značku, ale aj novú kategóriu na trhu, jej pomáha prekonať rôzne prekážky. „Zo začiatku to boli aj výsmechy a napádania. Hovorili o mne ako o tej, čo predáva vzduch,“ hovorí Julianna.
V súčasnosti však môže byť spokojná, pretože záujem a uznanie prichádza stále viac, najmä zo zahraničia. „Stretla som sa už s viacerými inovatívnymi podnikateľmi, ktorých najskôr uznali v zahraničí a až po pár rokoch sa etablovali aj na Slovensku. Vždy, keď niečo nejde podľa mojich predstáv o rýchlosti, zvyknem si pripomenúť, že Coca Cola predala v prvom roku činnosti 25 fľašiek nápoja.....,“ s úsmevom uzatvára Julianna Hložek Grmannová.