Veľké povianočné zľavy v obchodoch sa začali. Boli sme sa pozrieť, ako to vyzeralo počas prvého dňa v nákupných centrách
Povianočný výpredajový ošiaľ, kedy predajcovia spustia dolu ceny najmä za šatstvo sa dnešným dňom začal. Ako vysoké zľavy nájdete v obchodoch?
Tesne pred Vianocami nás v niektorých obchodoch v nákupných centrách zastihla prvá vlna zimných zliav, ten najväčší cenový ošiaľ nás však ešte len čaká. Povianočné zľavy, kedy sa každý snaží za rozumnú cenu nakúpiť pre seba či svojich blízkych odštartoval práve dnes.
Naša redakcia si preto posvietila na niektoré centrá v meste. Ako to dnes vyzeralo?
Ako prvé sme navštívili nákupné centrum Eurovea, kde na nás hneď po príchode dnu doslova svietili veľké červené plagáty s nápisom „zľavy“ či „výpredaj“. Takmer každý predajca v obchodnom centre láka návštevníkov výraznými nápismi a čím je väčší, tým lepšie.
Reklama má okoloidúcich motivovať k tomu, aby sa aspoň na pár minút vnútri obchodu zastavili a veruže to aj funguje. Naša redakcia taktiež neodolala a za polovičnú sumu sme si kúpili tričko a čiapku.
Výška zliav porastie
Zľavy v obchodoch sa rôznia. Zvyčajne sa pohybujú od 30 do 70 percent, avšak ako nám prezradila asistentka predaja v nemenovanom obchode Monika, výška zliav ešte porastie.
„Zľavy sa budú s pribúdajúcimi dňami do ukončenia obdobia zliav ešte zvyšovať. To znamená, že čo je dnes v 40 percentnej zľave, môže byť o pár dní v 50 až 60 percentnej zľave,“ uviedla.
Výšku zliav si samozrejme každá značka oblečenia určuje sama. Konkrétna značka má vo všetkých pobočkách v nákupných centrách v meste zľavy rovnaké. To znamená, že ak tričko v predajni v Centráli stojí po zľave 10 eur, malo by toľko stáť aj v predajni v Auparku či v inom obchodnom centre, kde predajňa sídli.
Návštevníkov k večeru pribúdalo
Okolo obeda, kedy sme Euroveu navštívili, bolo v obchodoch a na „promenáde“ pomerne málo ľudí. Najviac návštevníkov sme zaregistrovali v obchodoch s kabelkami a spodným prádlom, úspech mala aj pánska móda.
Taktiež ľudí v Centráli bolo počas dňa menej než sme očakávali, hoci tí, ktorí do obchodov prišli, neodchádzali na prázdno. Takmer u každého návštevníka ste mohli vidieť papierové či igelitové tašky rôznych veľkostí.
S pribúdajúcimi hodinami sa však nákupné centrá, minimálne Aupark začali postupne zapĺňať, žiadna bitka či „skákanie si do vlasov“ pre posledný módny kúsok sa však nekonala.
„Ráno, keď som začínala v obchode službu, k nám prišlo len niekoľko zákazníkov a taktiež chodby boli omnoho prázdnejšie. K večeru sa však aj obchod postupne zaplnil,“ prezradila Monika.
Aj v Auparku sa predajcovia pretekali, kto bude mať reklamu výraznejšiu a väčšiu, aby nalákali potenciálnych zákazníkov. Najväčší príval kupujúcich však predajcovia očakávajú počas nadchádzajúcich pracovných dní.
„Povianočné zľavy by mali trvať približne do 9. januára, avšak každý obchod má svoje vlastné pravidlá,“ dodala na záver Monika.
Prečítajte si tiež: Zisťovali sme, aká je situácia v nákupných centrách tesne pred Vianocami